הממונה על חדלות פירעון (הכנ"ר)

משרד עו"ד ונוטריון אטיאס ושות'

הממונה על חדלות פירעון (הכנ"ר)

עד לכניסת החוק החדש, הוא היה מוכר בתור כונס הנכסים הראשי, וכעת, העניק לו החוק את הכינוי  – 'הממונה על חדלות פירעון', או בקיצור – הממונה. החוק מעניק לו מגוון רחב של סמכויות ואחריות רבה בכל הנוגע להליכי חדלות פירעון, במסגרת גיבוש תוכנית הבראה לתאגיד או ליחיד. 

מהן תפקידיו של הממונה?

החוק החדש – חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי שנכנס לתוקף בשנת 2019, מסדיר את הוראות הדין הנוגעות לממונה בחלק השישי של החוק. את הממונה ממנה שר המשפטים, והוא נחשב כעובד מדינה לכל דבר ועניין.

סעיף 268 לחוק, מגדיר את תפקידיו של הממונה, באופן הבא:

"לפעול לשמירת התקינות, היעילות וההגינות של הליכים לפי חוק זה ולשמירת האינטרס הציבורי בהליכים אלה". 

בין היתר, על הממונה לנהל הליכי חדלות פירעון של יחיד, לפקח על התנהלות הנאמנים, ולאסוף מידע שיסייע למחקר וניתוח בכל הנוגע להליכי חדלות פירעון.

תפקידו של הממונה בהליכי חדלות פירעון של יחיד או תאגיד

החוק קובע, כי לאחר שבקשה לפתיחת הליכי חדלות פירעון נענתה בחיוב וניתן צו לפתיחה בהליכי חדלות פירעון, יהיה למנות נאמן לחייב, שיהיה אמון על הפעלת וניהול עסקיו הכלכליים. 

אם מדובר בחייב יחיד, הממונה יבחר נאמן שינהל את עסקיו.

ככל שמדובר בחייב שהינו תאגיד, הרי שייבחר נאמן מתוך רשימת מועמדים. לרשימה ייכנסו מועמדים שנבחרו הן על ידי הממונה, אך גם על ידי החברה עצמה. 

גיבוש תוכנית כלכלית עבור החייב

על הנאמן שימונה עבור טיפול וניהול עסקיו הכלכליים של החייב, מוטלת חובה להגיש לממונה אחר תשעה חודשים לכל היותר, דו"ח המפרט את מצבו הכלכלי של החייב, הסיבות בגינן הגיע למצב של חדלות פירעון, והמלצות לשיקום כלכלי.

עם קבלת הדו"ח מידי הנאמן, על הממונה יהיה לגבש תוכנית לשיקום כלכלי של החייב, בתוך 60 יום. תוכנית זו מוגשת למעשה לבית המשפט, כאשר על האחרון יהיה להכריע האם להוציא לחייב צו שיקום כלכלי. הצו למעשה פותח תוכנית הבראה לחייב, בסיומה יימחקו חובותיו והוא יוכל להתחיל בחיים כלכליים חדשים. 

בחירת עורך דין בתחום חדלות פירעון – אטיאס ושות' משרד עו"ד ונוטריון

הרפורמה המקיפה שעבר תחום דיני חדלות הפירעון עקב החלת החוק החדש, דורשת מעורכי דין המלווים ומטפלים בתיקי חדל"פ, להפגין ידע ובקיאות בהוראות החדשות. לכן, בעת בחירת עורך דין לטיפול בהליכי חדלות פירעון, חשוב לבחון, לצד הניסיון שצבר לאורך השנים את הידע המקצועי שקיים לו.

עו"ד טל אטיאס משמש דוגמה לעורך דין מומחה, מנוסה ובעל שם בתחום חדלות פירעון. עו"ד טל אטיאס צבר ניסיון של שני עשורים בהובלת וליווי הליכי חדלות פירעון. לעו"ד טל אטיאס קבלות והישגים רבים בהשגת הסדרים והפטר וביטול עיקולים והגבלות בזמני שיא, הוא מומחה בהסדרים מול הממונה, הבנקים וגופים מוסדיים, יודע לנהל משא ומתן מול הנושים ושאר הגורמים הנדרשים, וכמובן מלווה את החייב לכל אורך ההליך במקצועיות ורגישות, עד הגשת התוצאה הרצויה. 

שיתוף התוכן:

יצירת קשר

מאמרים נוספים מומלצים

מהי חדלות פירעון לפי החוק החדש?

מהי חדלות פירעון לפי החוק החדש?

חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי, נכנס לתוקף בשנת 2019 והוביל רפורמה משמעותית באשר להליכי חדלות פירעון. חדלות פירעון – מהי? על פי סעיף 2 לחוק

לפרטים נוספים ושיחת ייעוץ ראשונית

נא להשאיר פרטים בטופס

אטיאס ושות׳ משרד עורכי דין ונוטריון
דילוג לתוכן