מהי חדלות פירעון לפי החוק החדש?

משרד עו"ד ונוטריון אטיאס ושות'

מהי חדלות פירעון לפי החוק החדש?

חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי, נכנס לתוקף בשנת 2019 והוביל רפורמה משמעותית באשר להליכי חדלות פירעון.

חדלות פירעון – מהי?

על פי סעיף 2 לחוק החדש, חדלות פירעון היא:

"מצב כלכלי שבו חייב אינו יכול לשלם את חובותיו במועדם, בין אם מועד פירעונם הגיע ובין אם לאו, או שהתחייבויות החייב, לרבות התחייבויות עתידיות ומותנות שלו, עולות על שווי נכסיו."

חדלות פירעון – חברה ויחיד

בחוק החדש, קיימות מערכת חוקים (בעיקר בחלק ג' לחוק) המתאימה להליכי חדלות פירעון של יחיד, שעד עתה הוסדרו בפקודת פשיטת הרגל. לצד זאת, קיימים חוקים שמכווינים הליכי חדלות פירעון של חברה, שטרם חקיקת החוק החדש, נמצאו בפקודת החברות.

מטרות הליכי חדלות פירעון

רבים סבורים כי מטרתו של הליך חדלות פירעון היא לנהל את נכסי ועסקי החייב, על מנת שיוכל להחזיר כמה שיותר מהחוב אותו הוא חב לנושה. למעשה, וכאן טמון חידוש משמעותי המעוגן בחוק החדש, קיימות שתי מטרות נוספות לחוק (לבד מהשבת החוב):

  1. להביא ככל האפשר לשיקומו הכלכלי של החייב;
  2. לקדם את שילובו מחדש של חייב שהוא יחיד במרקם החיים הכלכליים.

שלוש המטרות הללו מעוגנות בסעיף 3 לחוק החדש, ומהן ניתן ללמוד כי במסגרת הליכי חדלות פירעון נעשה ניסיון להשיב את החייב (התאגיד או היחיד), שנכנסו למצב לפיו אין באפשרות להשיב את ההתחייבות שנטלו על עצמם – לתלם הכלכלי. 

כיצד פותחים בהליך?

תחילה, על החייב להגיש בקשה לפתיחה בהליך חדלות פירעון. לאחר מכן, נבחנת הבקשה על ידי הממונה או בית משפט שלום, בהתאם למגיש הבקשה (חייב או תאגיד), ובהתאם לגובה החוב שצבר החייב.

כיצד לבחור עורך דין להליכי חדלות פירעון?

לאור העובדה שלפתיחה בהליך חדלות פירעון ולניהולו צפויים להיות השלכות הרות גורל בכל הנוגע לעתידו העסקי והכלכלי של החייב, רצוי לפנות לעורך דין המתמחה בליווי הליכי חדלות פירעון. 

אטיאס ושות' משרד עו"ד ונוטריון, בהובלתו של עו"ד טל אטיאס, נחשב לאחד המשרדים המובילים והמוכרים בניהול וליווי הליכי חדלות פירעון. 20 שנות הניסיון שצבר עו"ד טל אטיאס בתחום, מאפשרות לו להעניק סיוע מקצועי משפטי לחייבים, החל משלב הגשת בקשה לפתיחה בהליך, דרך איחוד תיקים, הסדרי חובות בהוצאה לפועל, משא ומתן מול הנושים, הסדרים מול הבנקים ועוד.

לצד זאת, עו"ד טל אטיאס מומחה בביטול ומחיקת עיקולים והגבלות שהוטלו על החייב במהלך ההליך, כמו למשל צו עיכוב יציאה מן הארץ, הגבלות על החזקה ושימוש בכרטיסי אשראי ורישיון נהיגה ועוד. 

שיתוף התוכן:

יצירת קשר

מאמרים נוספים מומלצים

הממונה על חדלות פירעון (הכנ"ר)

הממונה על חדלות פירעון (הכנ"ר)

עד לכניסת החוק החדש, הוא היה מוכר בתור כונס הנכסים הראשי, וכעת, העניק לו החוק את הכינוי  – 'הממונה על חדלות פירעון', או בקיצור –

לפרטים נוספים ושיחת ייעוץ ראשונית

נא להשאיר פרטים בטופס

אטיאס ושות׳ משרד עורכי דין ונוטריון
דילוג לתוכן