חוק חדלות ופירעון ושיקום כלכלי – החוק החדש

משרד עו"ד ונוטריון אטיאס ושות'

חוק חדלות ופירעון ושיקום כלכלי - החוק החדש

בשנת 2019, נכנס לתוקף חוק חדלות ופירעון ושיקום כלכלי, העוסק כפי שמעיד עליו שמו, בהליכי חדלות פירעון. מהי חדלות פירעון? אילו חידושים מביא עימו החוק החדש להליכים? על כל זאת ועוד, תוכלו ללמוד במאמר שלפניכם.

מהי חדלות פירעון?

הסעיף השני לחוק החדש מגדיר את המונח 'חדלות פירעון'. לפי סעיף זה, מצב בו גורם (אדם פרטי או תאגיד), צבר חוב כספי לגורם אחר, ואין לו אפשרות להחזיר את חובותיו במועד שנקבע בין שני הצדדים, או לחלופין – כאשר שווים של נכסיו נמוך מסך חובותיו – הרי מצב זה מכונה 'חדלות פירעון'.

הגורם לו חבים כסף מכונה 'נושה', ואילו הגורם שצבר חובות, נקרא – 'חייב'. 

תכלית החוק החדש

החידוש העיקרי שמביא עימו החוק החדש, מצוי בבסיסו, או במילים אחרות, בסעיף המגדיר את מטרת החוק. מדובר בסעיף הראשון לחוק, הקובע כי מטרותיו הן:

  • להביא ככל האפשר לשיקומו הכלכלי של החייב;
  • להשיא את שיעור החוב שייפרע לנושים;
  • לקדם את שילובו מחדש של חייב שהוא יחיד במרקם החיים הכלכליים.

גישת החוק

ניתן לשים לב, כי המטרה הראשונה שמציב החוב היא שיקום כלכלי של חייב, כלומר, השבתו למצב כלכלי יציב. בתור המטרה השנייה, ניצב הרצון למקסם את החוב שיושב לנושים. בכך, מבטא החוק גישה חברתית לפיה לא מתייחסים לחייב באופן מחמיר, אלא קיים רצון לסייע לו ולהשיבו למסלול הכלכלי (לעיתים, גם על חשבון החוב שיוחזר לנושה). 

הליך חדלות פירעון

חשוב לציין, כי לא כל חוב שקיים לחייב יאפשר לו לפתוח בהליך חדלות פירעון. יש להגיש בקשה מסודרת ומנומקת, בתוספת מסמכים חתומים על ידי עורך דין, לעמוד בתנאים מסוימים, ולקוות לאישור הבקשה. 

היה וההליך אושר, יבוצעו פעולות שונות אשר מטרתן כאמור, היא לסייע להשבת החוב באופן מקסימלי, לצד שיקום החייב והחזרתו לחיים כלכליים יציבים.  

היכרות עם החוק החדש – המפתח להצלחה

הליכי חדלות פירעון עלולים לקבוע גורלות בכל הנוגע לעתידם העסקי של חברות, ובעלי עסקים פרטיים. זאת, מאחר שההליך יכול מחד להסתיים עם מתן צו לשיקום כלכלי, כלומר – תוכנית המנוהלת על ידי נאמן בסיומה יחזרו האדם והתאגיד למסלול כלכלי יציב, נקיים מכל חוב, ומאידך, ההליך יכול להסתיים למשל עם פירוק החברה. 

לפיכך, חשוב שאת ההליך ינהל מתחילתו ועד סופו, עורך דין הבקיא בהוראות החוק החדש, דוגמת עו"ד טל אטיאס, העומד בראש משרד עו"ד ונוטריון אטיאס ושות'. לרשות עו"ד טל אטיאס ניסיון רב שנים בליווי וניהול הליכי חדלות פירעון, והוא שולט ובקיא בהוראות החוק החדש, וכבר הספיק לצבור הישגים רבים אחר כניסתו לתוקף.   

שיתוף התוכן:

יצירת קשר

מאמרים נוספים מומלצים

מהי חדלות פירעון לפי החוק החדש?

מהי חדלות פירעון לפי החוק החדש?

חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי, נכנס לתוקף בשנת 2019 והוביל רפורמה משמעותית באשר להליכי חדלות פירעון. חדלות פירעון – מהי? על פי סעיף 2 לחוק

הממונה על חדלות פירעון (הכנ"ר)

הממונה על חדלות פירעון (הכנ"ר)

עד לכניסת החוק החדש, הוא היה מוכר בתור כונס הנכסים הראשי, וכעת, העניק לו החוק את הכינוי  – 'הממונה על חדלות פירעון', או בקיצור –

לפרטים נוספים ושיחת ייעוץ ראשונית

נא להשאיר פרטים בטופס

אטיאס ושות׳ משרד עורכי דין ונוטריון
דילוג לתוכן