הגשת בקשה לחדלות פירעון לאדם פרטי לפי החוק החדש

משרד עו"ד ונוטריון אטיאס ושות'

הגשת בקשה לחדלות פירעון לאדם פרטי לפי החוק החדש

על כל אדם יחיד המעוניין לפתוח בהליכי חדלות פירעון, להגיש בקשה לפתיחה בהליך חדלות פירעון.

הליכי חדלות פירעון

חוק חדלות הפירעון ושיקום כלכלי, אשר נכנס לתוקף בשנת 2019, שינה מקצה לקצה את הליכי חדלות הפירעון בישראל. אדם המוגדר 'חדל פירעון', נחשב ככזה אשר אין ביכולתו לעמוד בחובות שנצברו לו כלפי נושיו. 

כדי לאפשר לחדל הפירעון אפשרות לחזור למסלול כלכלי חדש, ולמעשה, לפתוח לו אפשרות לדף חדש בכל הנוגע להיבט העסקי, מאפשר החוק החדש לחייבים להגיש בקשה לפתיחה בהליכי חדלות פירעון, בסיומם, יימחקו חובות החייב, וכך הוא יוכל ליהנות משיקום והבראה כלכליים. 

מי יכול להגיש בקשה לכניסה לחדלות פירעון?

ככלל, קיימים שלושה גורמים שונים אשר ביכולתם להגיש את הבקשה:

  1. אדם פרטי / יחיד המעוניין להיכנס לחדלות פירעון. 
  2. נושה, אשר עקב חוב שחב לו אדם אחר, מעוניין שהוא ייכנס לחדלות פירעון.
  3. ככל שיש בכך צורך ועניין ציבורי, גם היועץ המשפטי לממשלה. 

התנאים להגשת הבקשה

לא ניתן להגיש בקשה לכניסה לחדלות פירעון, על כל חוב או 'מינוס' שקיים לאדם פרטי. על כן, סעיף 104 לחוק החדש מגדיר תנאים ברורים הדרושים לטובת הגשת הבקשה, ואלו הם:

  1. האדם היחיד אליו מתייחסת הבקשה, אינו תאגיד (אלא עליו להיות עוסק פטור או עוסק מורשה).
  2. ככל שמדובר באדם פרטי המגיש את הבקשה, יש לוודא כי נצברו ליחיד חובות שעולים על סכום 50,152 ₪. 

ככל שעסקינן בנושה אשר מגיש את הבקשה, קיימת דרישה לפיה חובות היחיד יעלו על סך 75,228 ₪. 

  1. קיים ליחיד קשר עסקי לישראל. בבחינת הקשר העסקי, נדרש כי מרכז חייו של היחיד יהיה בישראל – בזמן הגשת הבקשה, או לכל הפחות במהלך ששת החודשים שקדמו לה / או לחלופין, נדרש כי יהיו ליחיד עסקים או נכסים בישראל.

למי מוגשת הבקשה?

הגורם אליו מוגשת הבקשה לפתיחת הליכי חדלות פירעון, משתנה בהתאם לגובה סכום החוב שצבר היחיד. ככל שהחוב עולה על 50,152 שקלים, תוגש הבקשה לרשם הוצאה לפועל, אולם עם סך חובות היחיד עולה על 150,455, תוגש הבקשה לממונה (לשעבר – כונס הנכסים הרשמי). 

בקשה שמגיש נושה תוגש לבית המשפט השלום, ומשם תועבר לממונה. 

מדוע חשוב לפנות למשרד עורכי דין המתמחה בתחום חדלות פירעון

להליכי חדלות פירעון ככלל, והגשת בקשה לפתיחה בהליך בפרט, עשויות להיות השלכות הרות גורל על עתידו הכלכלי של החייב. מאחר שחובה לתת את הדעת על הגשת בקשה כהלכה, הכוללת מילוי טפסים רלוונטיים, ותשלום אגרה, רצוי ואף מומלץ לפנות לשירותי עורך דין בעל ניסיון בטיפול וליווי הליכי חדלות פירעון, דוגמת עו"ד טל אטיאס.

אטיאס ושות' משרד עו"ד ונוטריון הוא משרד מוביל בתחום הליכי חדלות פירעון. לעו"ד טל אטיאס ניסיון רב שנים בתחום, כאשר באמתחתו ליווי וייצוג חייבים בהוצאה לפועל, בהליכי פשיטות רגל, מחיקת עיקולי מקרקעין ומטלטלין, ביטולי הגבלות שמוטלים על החייב ועוד. עו"ד טל אטיאס מומחה בהשגת הסדרים והפטר לחייבים, ומלווה כל חייב באופן אישי וצמוד לכל אורך ההליך. 

שיתוף התוכן:

יצירת קשר

מאמרים נוספים מומלצים

מהי חדלות פירעון לפי החוק החדש?

מהי חדלות פירעון לפי החוק החדש?

חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי, נכנס לתוקף בשנת 2019 והוביל רפורמה משמעותית באשר להליכי חדלות פירעון. חדלות פירעון – מהי? על פי סעיף 2 לחוק

הממונה על חדלות פירעון (הכנ"ר)

הממונה על חדלות פירעון (הכנ"ר)

עד לכניסת החוק החדש, הוא היה מוכר בתור כונס הנכסים הראשי, וכעת, העניק לו החוק את הכינוי  – 'הממונה על חדלות פירעון', או בקיצור –

לפרטים נוספים ושיחת ייעוץ ראשונית

נא להשאיר פרטים בטופס

אטיאס ושות׳ משרד עורכי דין ונוטריון
דילוג לתוכן