הגשת בקשה לחדלות פירעון לחברה בע"מ לפי החוק החדש

משרד עו"ד ונוטריון אטיאס ושות'

הגשת בקשה לחדלות פירעון לחברה בע"מ לפי החוק החדש

החוק החדש שעוסק בדיני חדלות פירעון, מבצע הפרדה בין הליך חדלות פירעון של אדם פרטי, לבין הליך חדלות פירעון של חברה. כאשר חברה מגיעה למצב לפיו סך חובותיה גדול מסך הכנסותיה, ואין לה דרך לפרוע את החובות שצברה, היא יכולה להגיש בקשה לפתיחה בהליך חדלות פירעון.

מי יכול להגיש את הבקשה?

את הבקשה לפתיחה בהליך חדלות פירעון של תאגיד (או חברה), יכול להגיש אחד משלושת הגורמים להלן:

  1. התאגיד עצמו.
  2. הנושה אשר התאגיד צבר כלפיו חובות.
  3. היועץ המשפטי לממשלה, ככל שיש אינטרס ציבורי בהגשת הבקשה.

הגשת בקשה על ידי נושה

החוק החדש מגדיר תנאים להגשת בקשה לפתיחה בהליך כלפי חברה על ידי הנושה, ואלו הם: 

ראשית, על החובות של החברה לעלות על 75,228 ₪,כאשר ניתן לאגד במסגרת החישוב מספר חובות של החברה. שנית, על הנושה לנמק מדוע לגרסתו יש לפתוח בהליכי חדל"פ כלפי החברה. שלישית, לתאגיד צריכה להיות זיקה לישראל (קיימים לו נכסים בארץ / התאגיד רשום בישראל / עסקי התאגיד מנוהלים בישראל). 

הגשת בקשה על ידי תאגיד

תאגיד לא יכול להגיש בקשה על כל חוב שקיים לו. סעיף 7 לחוק החדש, מבהיר כי על מנת להגיש בקשה כזו, ולקבל צו לפתיחת הליכים, על חובות התאגיד לעלות על 25,076 ₪, וכן עליו להימצא בחדלות פירעון או לחלופין שצו שיינתן יסייע לו להימנע מחדלות פירעון. כמו כן, בדומה לבקשה המוגשת על ידי נושה, קיימת דרישת 'הזיקה לישראל'.

כיצד מוגשת הבקשה?

בקשה של תאגיד מוגשת לבית המשפט המחוזי באזור בו נרשמה כתובת התאגיד, ובו נכסיו ומתקיימים עיסוקיו העיקריים. לצד זאת, יש להגיש העתק מקוון לכנ"ר (או בשמו הרשמי – הממונה על הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי). 

כמו כן, יש לשלם אגרה למזכירות בית המשפט, לצרף מסמכים רלוונטיים חתומים על ידי עורך דין (דוגמת תצהיר המסביר את השתלשלות הסתבכות כלכלית של התאגיד, רשימת נכסים בבעלות התאגיד, פירוט על בעלי תפקידים בחברה, דוחות כספיים, עמדות צדדים רלוונטיים ועוד). 

חשיבות מעורבותו של עורך דין בהליכי חדלות פירעון של חברה בע"מ 

הליך חדלות פירעון הוא הליך מורכב למדי, כאשר תוצאותיהם עלולות להשליך באופן ישיר על המשך עתידה של החברה – יש אשר החברה תפנה להליך שיקומי, ופעמים אחרות יוכרע כי על החברה ללכת לפירוק, וכך תסתיים לה פעילות החברה בשוק.

משכך, כאשר החברה נכנסת להליכי חדלות פירעון, רצוי לפנות לעורך דין מנוסה ובקיא מדיני חדלות הפירעון בהתאם לחוק החדש. ככל שהפנייה לעורך הדין תיעשה כמה שיותר מוקדם, כך שהוא יוכל לסייע בהגשת בקשה לחדלות פירעון עבור החברה, כך גדלים הסיכויים שעורך הדין יצליח יסייע לחברה להגיע לתוצאה הרצויה.

למשרד עורכי דין ונוטריון – אטיאס ושות', ניסיון רב בפתיחה בהליכי חדלות פירעון, הן עבור יחידים והן עבור חברות בע"מ. עורך הדין טל אטיאס העומד בראשות המשרד, מסייע זה שני עשורים לתאגידים ויחידים לאגד את הנתונים הדרושים להגשת הבקשה, כמו גם לבחון האם הגשת הבקשה כדאית. כל תאגיד או אדם פרטי שפונים לעו"ד טל אטיאס, יודעים כי העסק או החברה שברשותם מנוהלים במקצועיות ונמצאים בידיים בטוחות.

שיתוף התוכן:

יצירת קשר

מאמרים נוספים מומלצים

מהי חדלות פירעון לפי החוק החדש?

מהי חדלות פירעון לפי החוק החדש?

חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי, נכנס לתוקף בשנת 2019 והוביל רפורמה משמעותית באשר להליכי חדלות פירעון. חדלות פירעון – מהי? על פי סעיף 2 לחוק

הממונה על חדלות פירעון (הכנ"ר)

הממונה על חדלות פירעון (הכנ"ר)

עד לכניסת החוק החדש, הוא היה מוכר בתור כונס הנכסים הראשי, וכעת, העניק לו החוק את הכינוי  – 'הממונה על חדלות פירעון', או בקיצור –

לפרטים נוספים ושיחת ייעוץ ראשונית

נא להשאיר פרטים בטופס

אטיאס ושות׳ משרד עורכי דין ונוטריון
דילוג לתוכן