עורך דין חדלות פירעון

משרד עו"ד ונוטריון אטיאס ושות'

עורך דין חדלות פרעון

תחום חדלות הפירעון, נחשב לאחד מהתחומים המורכבים ביותר בעולם המשפט. עד שנת 2019, ההוראות שנגעו לחדלות פירעון היו מבוססות על חוק מנדטורי, עד אשר נכנס לתוקף חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי ('החוק החדש'), אשר החיל רפורמה מקיפה בענף. כלל הליכי חדלות הפירעון, דרושים ליווי משפטי מצד עורך דין המנוסה בתחום, ובקיא בהוראות הדין החדש.

מהי חדלות פירעון?

חדלות פירעון, מוגדרת בסעיפו השני של החוק החדש, כ- 'מצב כלכלי שבו חייב אינו יכול לשלם את חובותיו במועדם, בין אם מועד פירעונם הגיע ובין אם לאו, או שהתחייבויות החייב, לרבות התחייבויות עתידיות ומותנות שלו, עולות על שווי נכסיו.'

החייב, כפי שניתן להבין מנוסח החוק, הוא אדם שצבר חובות. הגורמים להם חב החייב, מכונים 'נושים'. חשוב לציין, כי הן החייב והן הנושים לא חייבים להיות אדם פרטי, וכי גם חברה יכולה להיקלע למצב של חדלות פירעון, או לחלופין לתפקד כנושה של חייב. 

חשיבות היוועצות עם עורך דין לחדלות פירעון

הגשת בקשה לפתיחה בהליכי חדלות פירעון, היא החלטה בעלות משמעויות רבות עבור החברה או היחיד, כאשר השלכות הכניסה למצב של חדלות פירעון עלולות לגרום למשל לפירוק החברה מחד, או למתן צו לשיקום כלכלי שיחזיר את החייב נקי מחובות למסלול כלכלי רגיל ויציב. אשר על כן, את ההחלטה יש לקבל אחר בחינת כל הנתונים הכלכליים והמשפטיים של החברה. אי לכך, רצוי להיוועץ לכל אורך הדרך עם עורך דין לחדלות פירעון.

חשוב לציין, כי ככל שהפנייה לעורך הדין תיעשה בשלב מוקדם יותר, כך גובר הסיכוי ל- 'הצלת' העסק או החברה. מומלץ בחום שלא להמתין לפתיחה בהליכים כאלו ואחרים נגד החייב (כמו למשל הוצאה לפועל וכדומה), אלא לבחון מבעוד מועד עם עורך הדין, האם כדאי לפתוח בהליך חדל"פ.

מהו תפקידו של עורך דין חדלות פירעון?

מעבר לייעוץ המקדים בדבר כדאיות הפתיחה בהליך חדלות פירעון, לעורך הדין קיימים מספר תפקידים משמעותיים:

  1. ייצוג החייב במשא ומתן עם הנושים, במטרה להפחית ואולי אף לבטל את גובה החוב.
  2. ליווי וייצוג של החייב, בהליך המתנהל מול הממונה על חדלות פירעון ושיקום כלכלי (הכנ"ר), הליך בסיומו ימליץ הממונה על דרכי הפעולה של החייב.
  3. ייצוג החייב מול לשכת הוצאה לפועל, במסגרת הליכי חדלות פירעון.

בין היתר, מוטלות הגבלות על החייב, כמו למשל צו עיכוב יציאה מן הארץ, ומתבצעים עיקולים על רכוש של החייב, דוגמת עיקול רכב, דירה ושאר נכסים, במטרה לוודא כי החייב ישיב את חובו. על עורך הדין מוטלת המשימה לנסות לצמצם את ההגבלות והעיקולים, ואף לבטלם. 

כיצד לבחור בעורך דין לליווי וניהול הליכי חדלות פירעון

כידוע, השוק מוצף במספר רב של עורכי דין. בשל כך, לא מעט עורכי דין מוצאים עצמם ללא עבודה, וכדי להשיג לקוחות, הם מציגים עצמם כמומחים בתחומים רבים, דוגמת חדלות פירעון, על אף שבפועל הם אינם מומחים בתחום. אשר על כן, בבחירת עורך דין לניהול הליך חדלות פירעון, יש לוודא כי מדובר באיש מקצוע מוכר, אשר רכש ניסיון רב בתחום חדלות הפירעון, ויודע כיצד להתנהל על פי הוראות הדין החדש.

משרד עו"ד ונוטריון אטיאס ושות', מתמחה בליווי וניהול הליכי חדלות פירעון, הן עבור יחידים והן עבור חברות. עו"ד טל אטיאס, העומד בראש המשרד, צבר ניסיון של כ- 20 שנה בתחום, כאשר לאורך השנים הוא צבר הישגים רבים. 

בין היתר, מתמחה עורך דין טל אטיאס בביטול זמני ומלא של הגבלות ועיקולים המוטלים על חייבים (צו יציאה מן הארץ, עיקולי מטלטלין ומקרקעין, הגבלות על שימוש בכרטיסי חיוב, הגבלות על שימוש בדרכון ורישיון נהיגה ועוד), משא ומתן עם נושים וגופים פיננסיים רלוונטיים, הגעה להסדר המקסימלי המיטיב עם החייבים ומחיקת חובות של חייבים. 

שיתוף התוכן:

יצירת קשר

מאמרים נוספים מומלצים

מהי חדלות פירעון לפי החוק החדש?

מהי חדלות פירעון לפי החוק החדש?

חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי, נכנס לתוקף בשנת 2019 והוביל רפורמה משמעותית באשר להליכי חדלות פירעון. חדלות פירעון – מהי? על פי סעיף 2 לחוק

הממונה על חדלות פירעון (הכנ"ר)

הממונה על חדלות פירעון (הכנ"ר)

עד לכניסת החוק החדש, הוא היה מוכר בתור כונס הנכסים הראשי, וכעת, העניק לו החוק את הכינוי  – 'הממונה על חדלות פירעון', או בקיצור –

לפרטים נוספים ושיחת ייעוץ ראשונית

נא להשאיר פרטים בטופס

אטיאס ושות׳ משרד עורכי דין ונוטריון
דילוג לתוכן